Όταν παραβιάζεται η κοινή λογική
Η συνεδρίαση της Επιτροπής Διαβούλευσης της Τετάρτης 18 Οκτωβρίου 2017 με θέμα “Διευθέτηση – Οριοθέτηση Ρέματος Ραφήνας – Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις” εξελίχθηκε εν μέσω έντονων αντεγκλήσεων, χωρίς να καταλήξει σε συγκεκριμένες προτάσεις. Αποφασίστηκε να επανασυγκληθεί μέσα στον Οκτώβριο.
Κάθε λογικός άνθρωπος θα σκεφτόταν πως για να προγματοποιηθεί Διαβούλευση της Δημοτικής Επιτροπής Διαβούλευσης για να εκφράσει τις απόψεις της σε ένα τέτοιο θέμα όπως η «Μελέτη Διευθέτησης – Οριοθέτησης του ρέματος Ραφήνας»
· Και επειδή το θέμα είναι τεχνικής φύσης και οι μετέχοντες στη διαβούλευση είναι αναρμόδιοι να εκτιμήσουν την Μελέτη, αφού στερούνται των τεχνικών γνώσεων
· Και επειδή άπτεται σαφώς του σχεδιασμού και της υλοποίησης του ΚΕΛ στο Πλατύ Χωράφι, που είναι γνωστό τοις πάσι για το πόσες αντιδράσεις έχει προκαλέσει
θα έπρεπε να ισχύουν οι παρακάτω προϋποθέσεις :
· να έχει αναθέσει ο Δήμος τη σχετική γνωμοδότηση σε ειδικό περιβαλλοντολόγο, ώστε να υπάρχει μια εισήγηση – αξιολόγηση της Μελέτης από πλευράς Δήμου
· και ανάλογα οι μετέχοντες στη Διαβούλευση να έχουν επίσης συμβουλευτεί ειδικό περιβαλλοντολόγο επί της Μελέτης της ΕΥΔΑΠ και της εισήγησης του Δήμου, ώστε να μπορούν να διατυπώσουν κριτικά τις απόψεις τους
Σε κάθε άλλη περίπτωση η σύγκληση Διαβούλευσης για το θέμα αυτό δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, εκτός από την απόσπαση συνυπευθυνότητας εκ μέρους της Επιτροπής Διαβούλευσης για τη επιλογή χωροθέτησης του ΚΕΛ στη θέση ΠΛΑΤΥ ΧΩΡΑΦΙ και από την τήρηση μιας κατ’ επίφαση δημοκρατικής διαδικασίας, που τίποτα ουσιαστικό δεν έχει να προσφέρει.
Όπως μαθαίνουμε, επίσης, ο Δήμος Σπάτων Αρτέμιδος, με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, έχει παραιτηθεί από την αίτηση που έγινε εκ μέρους του Δήμου το 2014 προς το Συμβούλιο της Επικρατείας να ακυρωθεί το Προεδρικό Διάταγμα (2014) που επικύρωνε τον καθορισμό των οριογραμμών τμήματος του ρέματος Ραφήνας στην περιοχή της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) Βορείων Μεσογείων του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος, και αποδεσμεύει τους νομικούς του από τη διαδικασία εκδίκασης.
Παρεμπιπτόντως, ένα σχόλιο : Τόσο η αίτηση ακύρωσης ενός Προεδρικού Διατάγματος που υποβάλλεται στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όσο και η παραίτηση από την υποβληθείσα αίτηση ακύρωσης δεν μπορεί παρά να είναι αποφάσεις αρμοδιότητας του Δημοτικού Συμβουλίου και όχι της Οικονομικής Επιτροπής. Η Οικονομική Επιτροπή εγκρίνει την ανάθεση και τη δαπάνη στους νομικούς που έχουν επιληφθεί να προωθήσουν τις διαδικασίες.
Υπήρξε λοιπόν απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να αποσυρθεί η αίτηση ακύρωσης ενώπιον του ΣτΕ της απόφασης του Προεδρικού Διατάγματος για την επικύρωση της τμηματικής οριοθέτησης του ρέματος ;;!!
Υπήρξε λοιπόν απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου να αποσυρθεί η αίτηση ακύρωσης ενώπιον του ΣτΕ της απόφασης του Προεδρικού Διατάγματος για την επικύρωση της τμηματικής οριοθέτησης του ρέματος ;;!!
Δεν αμφισβητεί κανείς πως η οριοθέτηση του Ρέματος Ραφήνας είναι επιβεβλημένη και εκκρεμεί αδικαιολόγητα επί σειρά ετών.
Όμως, αν λάβει κανείς υπόψη του τα ανακόλουθα(να μη ξεχνιόμαστε) γεγονότα :
1. Απόφαση 330/2015 στις 27 Νοεμβρίου 2015 του Δημοτικού Συμβουλίου όπου
"εγκρίνει τη διαδικασία διαχείρισης αστικών λυμάτων του Δήμου Σπάτων – Αρτέμιδος να γίνει με σύνδεση στις ΕΕΛ Ψυττάλειας"
2. Μνημόνιο Συναντίληψης στις 9 Δεκεμβρίου 2015 μεταξύ των Δημάρχων Σπάτων - Αρτέμιδος, Ραφήνας -Πικερμίου και Μαρκόπουλου, ΕΥΔΑΠ, εκπροσώπων των υπουργείων Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και της Περιφέρειας
όπου ρητά συνομολογείται ότι "…σύμφωνα με το σχεδιασμό της ΕΥΔΑΠ, μόνη εφικτή και υλοποιήσιμη λύση, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020, είναι η χωροθέτηση του ΚΕΛ στη θέση Πλατύ Χωράφι …"
3. Απόφαση 367/2015 στις 21 Δεκεμβρίου 2015 του Δημοτικού Συμβουλίου να προτείνει την τοποθεσία Λακαθέλα – Κήπι και Σπέλα για την εγκατάσταση ΚΕΛ
4. Απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής στις 30 Δεκεμβρίου 2015, σαν συνέπεια του Μνημονίου Συναντίληψης, να χωροθετηθεί το ΚΕΛ στη θέση Πλατύ Χωράφι
ώστε τελικά να δρομολογηθεί το ΚΕΛ στο Πλατύ Χωράφι και να ακολουθήσουν κατόπιν οι θ ε τ ι κ έ ς αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Σ-Α:
· 380/2016 στις 11 Νοεμβριου 2016 : Περί έγκρισης του νέου σχεδιασμού του ΕΥΔΑΠ σε ότι αφορά τον αγωγό εκτόνωσης του υπο σχεδίαση ΚΕΛ για τους Δήμους Σ-Α & Ρ-Π
· 201/2017 στις 6 Ιουνίου 2017 : Περί έγκρισης σχεδίου της Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ των Δήμων Ρ-Π & Σ-Α και της ΕΥΔΑΠ
· και 124/2017 στις 20 Απριλίου 2017 : Παροχή γνώμης επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου «Συλλογή, Επεξεργασία αστικών λυμάτων Δήμων Ρ-Π και Σ-Α και Επαναχρησιμοποίηση – Διάθεση επεξεργασμένων εκροών» (με τις ενσωματωμένες παρατηρήσεις)
Τότε,
δικαιολογημένα θα σταθεί (κανείς) με επιφύλαξη απέναντι στην νέα Μελέτη Οριοθέτησης του Ρέματος Ραφήνας, που ενδεχόμενα να έχει προσαρμοστεί στις ανάγκες μιας επιλεγμένης λύσης για το Αποχετευτικό μέσα από τις διαδικασίες που προαναφέρθηκαν .
Τα μετέχοντα στην Επιτροπή Διαβούλευσης μέλη και φορείς θα πρέπει να αντιμετωπίσουν με σοβαρότητα τα ενδεχόμενα αυτά, για να μη νομιμοποιήσουν με την κατάθεση των απόψεων και των προτάσεών τους μια μελέτη ενδεχόμενα “κομμένη και ραμμένη” στα μέτρα προαποφασισμένων επιλογών.
ΠΗΓΗ φωτο : irafina.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου